Wat kost een uitvaart ?

Voor het afscheid van een naaste of geliefde is al snel het beste niet goed genoeg en doe je alles voor een zo mooi mogelijk afscheid. En dat begrijpen wij! Met een goede begeleiding, ideeën en suggesties helpen we waar we kunnen. En om een goed gevoel over een mooi afscheid te blijven houden, vinden het wij het ook belangrijk dat uw keuzes betaalbaar zijn. Maar dan moet u wel vooraf weten waar u aan toe bent!

Met onze handige uitvaart calculator hieronder maakt u snel en zonder poespas uw eigen offerte.

Onze prijs voor een complete uitvaart:
(gemiddeld) € 6.413,-
Akte van overlijden
€        16
Basistarief uitvaartverzorging - begrafenis
€   1.760
Basistarief uitvaartverzorging - crematie
€   1.760
Overbrenging (naar huis of uitvaartcentrum)
€      245
Laatste verzorging van de overledene
€      210
Verblijf in het uitvaartcentrum 5 dagen
€      635
Verblijf thuis, verzorging en opbaring 5 dagen
€      660
Eenvoudige (eco)kist
€      562
50 rouwbrieven met enveloppen
€      220
Bloemstuk op de kist
€      150
100 nagedachteniskaartjes/prentjes
€      220
Advertentie ED - regio Eindhoven
€      990
Afscheidsdienst en crematie - uitvaartcentrum
€   1.470
Afscheidsdienst en crematie - crematorium
€   1.685
Ritueelbegeleider
€      525
Overbrenging naar de afscheidslokatie
€      245
Kosten van de kerk
€      545
4 dragers
€      480
Graf 10 jr (gem. begraafplaats in Eindhoven)
€   1.124
Graf parochie 20 jr (St. Petrus parochie in Eindhoven)
€   2.165
Natuurgraf eeuwig (Natuurbegraafplaats Schoorsveld in Heeze)
€   4.350
Koffie en cake voor plm. 100 personen
€      600


Totale kosten (2023)    € 


** Deze calculator bevat niet alle uitvaart mogelijkheden maar geeft wel snel een goede indicatie van de uitvaartkosten.

TRANSPARANTIE - HET BASISTARIEF

Een persoonlijke uitvaart is maatwerk en dat kost tijd. De kosten van een uitvaart worden dan ook voornamelijk bepaald door de uren die wij voor- en achter de schermen, voor u werken. Een aantal zaken komen bij elke uitvaart voor en de kosten daarvan zijn nagenoeg altijd hetzelfde. Vandaar dat die in één post "basistarief" zijn opgenomen. Het gaat dan om onder andere:

  • De 24-uurs bereikbaarheid voor het aannemen van meldingen van overlijden
  • Het bespreken en vormgeven van de uitvaart
  • Het adviseren over de mogelijkheden en mogelijke alternatieven (expertise en het bijhouden ervan)
  • De bereikbaarheid voor vragen, en als dat nodig is, het werken buiten kantooruren
  • De extra tijd en reiskosten voor thuisbezoeken, of bezoeken aan afscheidslocaties e.d.
  • Het verzorgen van alle wettelijke formaliteiten
  • het verzorgen van een (internationale) akte van overlijden
  • Het verzorgen van documenten bij een grens overschreidende uitvaart of asbestemming
  • Het maken en bevestigen van afspraken met begraafplaats of crematorium
  • het maken en bevestigen van de afspraken met de afscheidslocatie
  • Het maken en bevestigen van afspraken met derden (bloemist, grafmaker, steenhouwer, muzikanten, ritueelbegeleider etc.)
  • De begeleiding bij het maken van een afscheidsdienst
  • De begeleiding en voorgaan van de afscheidsdienst
  • Het gereedmaken van draaiboek, muziek en foto's voor de afscheidsdienst
  • Het voor u ophalen van de as in het crematorium
  • Het leveren van een tijdelijke grafmarkering
  • Het voorschieten van bedragen van derden zoals ziekenhuismortuarium, crematorium etc.
  • Het melden van een overlijden bij uw verzekeraar
  • Het verzorgen van een rechtstreekse uitkering van uw verzekeraar
  • Het verlenen van nodige nazorg
  • Het verzorgen van alle bijhorende administratieve werkzaamheden

Onze tarieven zijn verder modulair opgebouwd. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld in de kosten voor het drukwerk, niet alleen de prijs van het papier zit, maar dat ook de tijd voor de opmaak, een eigen en persoonlijk ontwerp en de postverzorging (al dan niet bij u thuis) inbegrepen zijn. Als u geen drukwerk afneemt hoeft u daar dus ook niet voor te betalen.

MEER INFORMATIE

Aan de berekening via deze pagina mag u geen rechten ontlenen maar het geeft wel een heel goede indicatie van wat u mag verwachten.

Onze werkwijze is open en transparant en wij vinden het belangrijk dat u snel een goede indicatie heeft van de uiteindelijke kosten.

Er zijn echter oneindig veel meer mogelijkheden voor een echt persoonlijk en warm afscheid en dat is altijd maatwerk.

Maak daarom gerust een afspraak voor een persoonlijk gesprek (vrijblijvend en gratis). We bespreken dan wat bij u past en u krijgt dan ook meteen een nauwkeurige begroting.

Hou me op de hoogte!

En stuur mij (een paar keer per jaar) een nieuwsbrief
 

OOK GOED OM TE WETEN

Naast de basiskosten wordt de prijs van een uitvaart voornamelijk bepaald door het aantal mensen dat u wilt uitnodigen (o.a. hoeveelheid drukwerk), en de consumpties die u aan wilt bieden.

Voor koffie met een broodje moet u al gauw op € 15,- p.p. tellen. Met een kop soep of een borrel gaat dat bedrag al snel over de € 20,- p.p.

Dat is het allemaal wel waard, maar met een wat kleiner budget maakt het al veel uit of de afscheidsdienst vlak voor de lunch, of juist net daarna plaats vindt...

Heeft u nog vragen, of wilt u liever een nauwkeurigere offerte ?
Bel ons dan op 040 - 202 98 15 of laat een berichtje achter.

Maatwerk is altijd kostbaar. Maar het kan ook goedkoper.
Klik hier voor een goedkoper alternatief voor maatwerk